فریلنسینگ موفق

استراتژی های کاربردی برای یک فریلنسر موفق

استراتژی های یک فریلنسر موفق بیش از هر چیز وابسته به مهارت‌های فردی اوست. فریلنسرها، آزادکارانی هستند که سبک زندگی مستقل و دورکاری را تحت مهارت‌های اجرایی که دارند، انتخاب کرده‌اند. فریلنسینگ موفق می‌تواند شرایطی متفاوت را برای زندگی افراد ایجاد کند. وضعیتی که در آن از آزادی عمل، تصمیم‌گیری گسترده‌تر، فرصت‌های سفر بسیار و نیز درآمد انفعالی بهره‌مند می‌شوند.

با این حال، بسیاری از افراد، با وجود آشنایی از مزایا و فرصت‌های فریلنسینگ موفق، نمی‌توانند آنچنان که باید در این زمینه پیشرفت کنند. این موضوع بیش از هر چیز به این دلیل است که آنان از استراتژی های یک فریلنسر موفق آگاه نیستند.

آنچه در این مقاله می‌گوییم، مهارت‌ها و استراتژی‌های بنیادینی هستند که می‌توانند نشانگر مسیر فریلنسینگ موفق باشد.

استراتژی های یک فریلنسر موفق چیست؟

یک فریلنسینگ موفق لازم است ویژگی‌های اصلی که این سبک را متمایز از دیگر سبک‌های کاری می‌کند را در بر داشته باشد. آزادی عمل، درآمد بالا، رهایی اندیشه، مستقل بودن از سازمان‌ها و ادارات، زندگی سالم و هدفمند و سطح دانش و آگاهی بالا، از مهم‌ترین مواردی هستند که به عنوان ویژگی‌های یک فریلنسر موفق شناخته می‌شوند.

آزادکارها یا فریلنسرها، امورات روزمرۀ خود را هر گونه که دلخواهشان باشد، آغاز می‌کنند. عناوینی که در ادامه به توضیح‌شان می‌پردازیم، مواردی هستند که باعث می‌شوند یک آزادکار در کار خود موفقیت نسبی خوبی بدست آورد.

چشم‌انداز کلی و برنامۀ روزانه داشته باشید!

 اولین مورد از استراتژی های یک فریلنسر موفق، داشتن چشم انداز از مسیری است که پیش رو دارد. بنابراین، پیش از هر چیز دیگر لازم است که اطلاعات مورد نیاز برای کارتان را در ذهن‌تان برنامه‌ریزی کنید. بهتر است اهداف خود را به شکلی دقیق مکتوب کرده و آن‌ها را روی کاغذ بیاورید. حتماً زمانی را به این موضوع اختصاص دهید و هیچوقت اهداف و برنامۀ روزانۀ خود را تنها در ذهن خود نگه ندارید.

بدون نظم و انضباط شخصی؛ هرگز!

فریلنسرها، در واقع برندهای شخصی هستند که در بازار کار و به صورت آزاد مشغول به فعالیت‌اند. هیچ سازمان یا شخص ثانی نمی‌تواند فریلنسرها را مجبور به انجام کاری در ساعات مشخصی نماید. به همین دلیل، بعد از اینکه برنامۀ روزانه، هفتگی، ماهانه و چشم انداز بلندمدت را آماده کردید، با نظم شخصی خود آن را به اجرا درآورید.

هیچ کارفرمایی نیست که به فریلنسری که کارش را به موقع انجام نمی‌دهد، پروژه‌ای بسپارد. بنابراین، لازم است که برند خود را با نظم شخصی آراسته کنید تا بتوانید راه را برای دریافت پروژه‌های غنی‌تر باز بگذارید.

بیشتر بخوانید: مدیریت زمان در دورکاری

فریلنسر موفق

وبلاگ شخصی داشته باشید!

داشتن یک وبلاگ شخصی، بیش از هر چیز دیگری نشان دهندۀ رزومۀ شما خواهد بود. در عصر اینترنت، یک وبلاگ می‌تواند دریچه‌ای وسیع به سمت بازار کار و پروژه‌های بزرگ باشد. این کار نه تنها شما را به عنوان یک فرد حرفه‌ای معرفی می‌کند، بلکه باعث شناساندن شما به افرادی می‌شود که از تجربیات شما بی‌خبرند. جستجویی که در اینترنت صورت می‌گیرد، می‌تواند به سادگی باعث نمایش شما به کارفرمایان و افرادی شود که در جست‌وجوی یک فرد حرفه‌ای هستند.

بعد از اینکه یک وبلاگ یا وب‌سایت حرفه‌ای ساختید، لازم است نظم و انضباط شخصی‌تان را با به‌روزرسانی منظم آن نشان دهید. سعی کنید یک تقویم محتوا برای انتشار مطالب و محتواهای جدید در وبلاگ خود داشته و مطابق با آن عمل کنید.

از خدمات آنلاین رایگان غافل نشوید!

در هر حوزه‌ای که فعال هستید، می‌توانید برخی محتواهای رایگان را به مشتریان خود ارائه دهید. این موضوع باعث می‌شود تا جلب اعتماد به شکلی مؤثرتر انجام شود. مثلاً اگر تخصص شما وبلاگ‌نویسی است، می‌توانید یک راهنمای چند صفحه‌ای از تجربیات خود در مورد وبلاگ‌نویسی و قوانین تولید محتوا را در اختیار مشتریان‌تان قرار دهید.

دایرۀ ارتباطی مؤثری داشته باشید!

اینکه بتوانید همکاران خود را بشناسید، اهمیت زیادی دارد. ارتباط با افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی یا در نشست‌ها می‌تواند باعث شناخت بهتر و بیشتر شما شود. ایجاد ارتباط با افرادی که به تخصص و تجربۀ شما اهمیت می‌دهند، پتانسیل‌های شما را برای افزایش درآمد و دریافت پروژ‌ه‌های کاری باکیفیت‌تر افزایش خواهد داد.

مدیریت مالی داشته باشید!

فریلنسرها افرادی هستند که درآمدشان جدا از هر سازمانی است. بنابراین لازم است که مدیریت مالی مؤثری داشته باشید تا بتوانید زندگی مادی سالم و پرثمری داشته باشید. سعی کنید درصد مشخصی از درآمدتان را به پس انداز اختصاص دهید. یکی از روش‌های مفید برای دسته‌بندی درآمد، استفاده از سیستم (60، 20، 15، 5) است. این طبقه‌بندی به این شکل انجام می‌شود:

  • 60%: هزینه‌های ضروری
  • 20%: پس انداز بلند مدت
  • 15%: تفریحات و سرگرمی‌ها
  •   5%: امور خیریه

اینکه در فضای فریلنسینگ احساس کنید که وضعیت مالی‌تان رو به امنیت بیشتر می‌رود، می‌تواند انگیزه‌ای برای مفیدتر بودن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *