چالش های کار تیمی

5 چالش اصلی کار تیمی

کار گروهی باعث می شود رویا به واقعیت تبدیل شود، اما گاهی اوقات می تواند یک چالش باشد. کار گروهی دشوار است. با پیچیدگی هرچه بیشتر محیط های کاری، فعالیت های گروهی نیز به همان نسبت پیچیده می شود. با این حال ، اگر بر روی آنچه در سازمان می گذرد تمرکز کنیم، می توانیم چالش های آن را حل کنیم. این کار با تأیید اهمیت افراد و چگونگی احساس ارتباطشان در محل کار شروع می شود. در این مقاله پنج چالش اصلی کار تیمی بررسی شده و راههایی برای غلبه بر آنها ارائه شده است.

1.     ایجاد اعتماد

اعتماد یکی از عناصر اصلی ساخت کلیه روابط است و به ویژه در تیم ها بسیار مهم است. عدم اعتماد می تواند تیم را از بین ببرد زیرا بهره وری را تهدید می کند ، فرهنگ سمی ایجاد می کند و ارتباطات را قطع می کند. همچنین باعث عدم انگیزه اعضای تیم می شود که این اتفاق در نهایت روی مدیریت کسب و کار تأثیر می گذارد. محیط های با اعتماد بالا به افراد کمک می کنند تا تجربیات بهتری داشته باشند. زیرا در این صورت امنیت و ارتباط با دیگران را حس می کنند.

2.      مجاورت جسمی

تیم ها و سازمان ها امروزه در شکل ها و اندازه های گوناگون وجود دارند. علاوه بر پشتیبانی از ساختارهای بی شمار و روش های کار، فناوری نحوه کار تیم های پراکنده را با هم پیشرفت داده است.

کار تیمی

با این حال ، تحقیقات حاکی از آن است که اگرچه کار از راه دور از نظر فیزیکی امکان پذیر است، اما روش بهینه ای برای درگیری تیم ها نیست. حتی با تمام تکنولوژی موجود امروز، تیم ها در کنار هم بهتر کار می کنند و کارهای بیشتری را انجام می دهند.حتی اگر یک تیم قرار است مجازی باشد، باید به صورت دوره ای جلسات گروهی برگزار کند.

برای رونق محیط اجتماعی محل کار ، ارتباط با هم تیمی ها مهم است و این ارتباط ممکن است به صورت انواع مکالمه ها و تعاملات شکل بگیرد. تبادلات رو در رو به افراد این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از ارتباطات از جمله نشانه های غیرکلامی، زبان بدن و تأثیرات محیطی را تجربه کنند.

3.     شرایط بهینه

بسیاری از ما در محیط های کاری با سرعت بالا کار می کنیم ، جایی که تغییرات ثابت است. همگام شدن با کار دشوار است، چه رسد به اینکه تیم های ما در برابر این اختلال به جلو هم حرکت کنند. با این وجود ، شرایط بهینه ای وجود دارد که به تیم ها کمک می کند ، علی رغم دشواری های ناشی از سرعت و تغییر ، منسجم ، چابک و سازنده باشند.

الین پولاکوس معتقد است سه سازوکار مقابله وجود دارد که سازمان ها برای کارایی موثر به آنها نیاز دارند: سازگاری، انعطاف پذیری و چابکی. او می گوید: نکته اصلی ارتباط فرد با سایر اعضای تیم ، سازمان و هدف است. سازمان هایی که بر این نوع ارتباطات تأکید دارند پایدارتر و سازگارتر هستند. برای رسیدن به این سازگاری ابزارهایی وجود دارد که می تواند به سازمان ها و اعضایشان جهت بدهد. داشتن یک تقویم سازمانی آنلاین از جمله ابزارهایی است که به تیم ها در هماهنگی هرچه بیشتر کمک می کند.

4.     خودآگاهی اعضای تیم

اگر در یک تیم کار کرده اید، احتمالاً ناامیدی از کار با کسی را احساس کرده اید که آگاهی اندکی دارد، در برابر بازخورد مقاوم است ، دیگران را مقصر شکست می داند ، ادعا می کند همه چیز را ی داند ، اعتبار بی جا می گیرد و …

چالش کار تیمی

این صفات بیش از آنچه تصور می کنید رایج است. تحقیقات اخیر هاروارد بیزینس ریویو نشان داده است که «اگرچه 95٪ مردم فکر می کنند که خودآگاه هستند ، اما در واقع 10 تا 15٪ آن ها آگاه هستند.»

این بدتر هم می شود: «همکاران ناآگاه فقط ناامیدکننده نیستند. آنها می توانند شانس موفقیت یک تیم را به نصف کاهش دهند. طبق تحقیقات ما ، افزایش استرس ، کاهش انگیزه و احتمال ترک کار از دیگر عواقب کار با همکاران ناآگاه است. »

اگر خودآگاهی فردی را افزایش دهیم ، کیفیت ارتباطاتی را که در سازمان ها گسترش می یابد ، ارتقا می دهیم که این به روش های بهتر کار با یکدیگر منجر می شود – و در نهایت ، سطح تعامل بالا می رود.

5.     بی هدف بودن

وقتی به تیم هایی فکر می کنیم  که کار با آن ها دشوار بوده، معمولاً به این دلیل بر می خوریم که درک هدف تیم برایمان سخت بوده است. وقتی نمی دانید چرا کاری را انجام می دهید ، انجام بهترین کار نیز دشوار است. به خصوص وقتی که این کار مستلزم مشارکت با دیگران باشد.

وقتی هدف تیمی ندارید، دلیل قانع کننده ای برای ارتباط با هم تیمی ها هم ندارید و  به احتمال زیاد شما بدون هیچ گونه اختیار و صلاحدید، به سادگی آنچه را که لازم است انجام می دهید. کیمبر لاکهارت می گوید: «احساس هدف، درک عمیق دلایل تلاش و تمایل به صرف وقت و انرژی است؛ زیرا این هدف با تأثیری که ما می خواهیم بر جهان بگذاریم طنین انداز می شود.»

رضایت بخش ترین نوع کار در تیم هایی اتفاق می افتد که هدفشان مشخص است و اعضای تیم در یک ردیف قرار دارند. وقتی در چنین شرایطی قرار می گیرید ، احساس نمی کنید که دارید کار می کنید. همکاری های این چنین، جذاب است و باعث نشاط و رضایت خاطر می شود.

برای آشنایی با سامانه های کارتابل و حضور غیاب آنلاین با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *