فروش بیشتر

توصیه هایی برای افزایش فروش

به جای سود ، به افزایش عملکرد فروش فکر کنید. این اولین توصیه ای است که کارشناسان فروش به شما می کنند. سامانه های مدیریت آنلاین مانند سامانه پرسنلی و رهگیری آنلاین کارمندان می توانند به طور غیر مستقیم و از طریق بهبود عملکرد داخلی شرکت، به افزایش بهره وری و در نتیجه ارتقاء میزان فروش شرکت شما کمک کنند. اما برای رسیدن به اهداف فروش علاوه بر ابزارهای مدیریت آنلاین توصیه هایی اساسی وجود دارد که بهتر است هر سازمانی به آن ها توجه نماید. در این مقاله 8 راهکار افزایش فروش بررسی می شود. امیدواریم که از خواندن آن لذت ببرید.

2. تمرکز بر مشتریان موجود

اگر می خواهید فروش خود را بهبود ببخشید، باید تمرکز خود را از جذب مشتری جدید به سمت حفظ مشتریان فعلی تغییر دهید تا آن ها را ترغیب نمایید بارها و بارها از شما خرید کنند. به گفته متخصصان فروش و بازاریابی از LeadBridge Partners ، بهترین اهداف فروش کسانی هستند که قبلاً آن ها را به مشتریان فعلی تبدیل کرده اید.  اگر بر روی مشتریان ثابت خود تمرکز کنید، می توانید فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. بازاریابی مطمئناً می تواند بر میزان فروش تأثیر بگذارد، اما به تنهایی نمی تواند منجر به افزایش فروش شود؛ زیرا شما فقط روی مشتریان جدید تمرکز کرده و فراموش می کنید مشتریان موجود را به حداکثر برسانید.

2.     تحلیل رقبا

شما باید با تحلیل آنچه رقبا ارائه می دهند، تکنیک های جدید را بیاموزید و به روش های غلبه بر آن ها فکر کنید. حضور در یک بازار رقابتی، چالش و فرصتی برای تقویت فروش شما است. به ویژه اگر از ضعف رقبایتان استفاده کنید و نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید.

راهکار افزایش فروش

3.     نوآوری و محصولات منحصر به فرد

 مشتریان نباید برخی از محصولات یا خدمات کسب و کار شما را با اغماض رها کنند؛ بلکه باید کاملاً راضی باشند. این مهم است که با به حداکثر رساندن کیفیت محصولات منحصر به فرد و نوآورانه، کاری کنید تا مشتریان، برند شما را به دیگر رقبا ترجیح دهند.

4.     ارزش برند


ارزش ویژه برند، ارزش یک نام تجاری به خودی خود است. صاحب یک نام تجاری معروف می تواند به سادگی از طریق شناخت برند درآمد بیشتری کسب کند؛ زیرا مصرف کنندگان محصولات برندهای معروف را بهتر از برندهای کمتر شناخته شده می دانند. ایجاد ارزش، به جذب و حفظ مشتریان موجود در تمام فصول کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای افزایش ارزش، در کنار تبلیغات، آموزش کارکنان و تولید محصولات با ارزش بیشتر است.

5.     ایجاد رویکرد خدمات به مشتری

ایجاد یک مرکز جامع برای خدمات به مشتریان راهی عالی برای دسترسی مشتریان به طیف متنوعی از محصولات و خدماتی است که شما ارائه می دهید. علاوه بر این ، باید از اعتبار برند خود محافظت کنید و در صورت شکایت، مشکلات را به موقع برطرف نمایید. مشتریان باید همیشه از سوی کسب و کار شما مورد استقبال قرار گیرند؛ حتی اگر ناراضی باشند و برای اظهار شکایت با شما ارتباط برقرار کنند.

افزایش فروش

6.     رابطه با مشتری

یکی از راه های افزایش فروش، ارتباط با مشتری و به حداکثر رساندن مشتریان موجود به روشی واقعی است. کارکنان شما باید بیاموزند که چگونه با شیوه های خاص برای حفظ افرادی که به سمت برند شما آمده اند رفتار کنند. راه اندازی یک سیستم CRM می تواند به شما در این راه کمک کند.

7.     تبلیغات

یک مشتری، زمانی می تواند محصول شما را بخرد که از وجود آن در بازار با خبر باشد. معمولا مردم چیزی که نشناسند را نمی خرند. آن ها به کمک تبلیغات این فرصت را خواهند داشت که با گروهی متنوع از محصولات آشنا شوند، آن ها را با هم مقایسه کنند و بعد پولشان را صرف خرید کالای مورد نظرشان کنند.

تبلیغ باعث افزایش فروش می شود. اگر شرکتی بخواهد محصولی جدید وارد بازار کند بهتر است ابتدا با آگاه کردن مردم، زمینه مناسب را برای پذیرش آن کالا ایجاد نماید. اساسا تبلیغات می تواند میزان تقاضا را برای یک محصول در نظام بی پایان عرضه و تقاضا در حد مطلوب نگه دارد.

8.     بازاریابی

بازاریابی مجموعه ای از روش های مشخص است که به افزایش فروش کمک می کند. از طریق بازاریابی، محصولات و خدماتی که منحصر به فرد و با کیفیت هستند، این شانس را پیدا می کنند که توجه مشتریان را جلب کنند و در طول زمان ، مشتریان بالقوه را به مصرف کنندگان تبدیل نمایند. مشتریان تنها گزینه هایی هستند که می توانند به شما در افزایش فروش کمک کنند و بازاریابی می تواند به مشتریان پاداش دهد.

برای آشنایی با اتوماسیون تغذیه کارفود باما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *