ترددهای در زمان شبکاری

در شرایطی که کارمند شبکار باشد ساعت ورود کارمند در روز جاری و ساعت خروج او در روز بعد ثبت میشود. این نوع تردد ها به چند حالت مختلف در کارسو ثبت میشود.

1- اگر کارمند بخواهد به صورت موقتی درخواست دهد و یا مدیر بخواهد خودش این تردد را به کارمند تخصیص دهد. برای این کار از منوی کارساعت به صفحه تردد ها وارد شوید و در زمان ثبت تردد مورد نظر ، باکس محاسبه برای روز قبل را تیک بزنید .

نکته مهم :  معمولا کارمندانی که شیفت شب هستند، در شیفتی که به آنها در آن روز تخصیص داده شده، شبکاری تیک خورده است.

2- زمانی که کارمند تردد ثبت میکند، شیفت او بررسی میشود. در صورتی که ساعت تردد بین 00:00 تا 11:59 باشد و شیفت تخصیص داده شده به کارمند در روز قبل مشمول شبکاری باشد آنگاه به صورت اتوماتیک باکس محاسبه برای روز قبل، برای آن تردد تیک میخورد.

این حالت زمانی اتفاق می افتد که کارمند یا از طریق دستگاه ساعت زن متصل به کارسو تردد ثبت نماید و یا اینکه از دکمه شروع و پایان در بالای نوار ابزار پنل کاربری یا اپلیکیشن موبایلی اقدام به ثبت تردد نماید.

یک اشتباه رایجی که در موضوع شبکاری اتفاق می افتند این است که برای کارمندی در یک روز خاص شیفت اختصاص داده شده است که مشمول شبکاری باشد. در این صورت تردد های بین ساعات 00:00 تا 11:23 همیشه برای روز قبل محاسبه میشود. برای برطرف کردن این مشکل باید دقت کنید که فقط به کارمندانی شیفت های مشمول شبکاری را اختصاص دهید که واقعا شبکار باشند.

در صورتی که در یک روز خاص کارمند روزکار باشد ولی شیفتی که به کارمند در آن روز به او تخصیص داده شده است مشمول شبکاری باشد ، باید برای کارمند در آن روز یک شیفت اختصاصی تخصیص دهید که مشمول شبکاری نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *