گسترش استراتژی یک فناوری

چگونه استراتژی یک فناوری را گسترش دهیم؟

وقتی از استراتژی یک تکنولوژی یا فناوری حرف می زنیم، سوالاتی درباره هزینه، مزایا و کاربردهای آن فناوری به وجود می آید و پاسخ دادن به این سوالات می تواند چالش برانگیز باشد. محصولاتی مانند نرم افزار حقوق و دستمزد، حضور غیاب آنلاین، تقویم سازمانی آنلاین و … حاصل پیشرفت فناوری هستند اما سوال اینجاست که تدوین صحیح استراتژی فناوری چگونه انجام می شود. پیش بردن از اصول اولیه و درگیر کردن افراد مناسب در زمان مناسب، می تواند هزینه ها را به حداقل برساند و شانس ارائه پاسخ های صحیح به استراتژی را افزایش دهد. پیاده سازی استراتژی یک فناوری ممکن است دشوار باشد، اما این راهنمای گام به گام به شما راهبردی ارائه می کند که بتوانید نیازهای سازمانتان را تامین کنید.

مرحله 1: از حالت عمومی به حالت ویژه پیش بروید

استراتژی فن آوری خاص

پاسخ به فشارهای فوری با ایجاد استراتژی برای یک فناوری خاص، پیش از تدوین استراتژی کلی فناوری، اغلب وسوسه انگیز است. با این حال ، CIO ها باید در برابر وسوسه مقاومت کنند. یکی از عناصر کلیدی هر استراتژی، مفهوم حرکت از حالت عمومی به حالت ویژه است. یعنی استراتژی های خاص فناوری باید به استراتژی کلی فناوری(به طور خاص، اصول فن آوری تعریف شده و بیان شده در استراتژی کلی) بستگی داشته باشد. با توسعه یک استراتژی فناوری به طور کلی شروع کنید و فقط پس از اتمام آن به استراتژی های خاص فن آوری بپردازید.

مرحله 2: محرک های تجاری را بیان کنید

CIO ها و گروه هایشان باید نیروهای محرکه اصلی سازمان را ثبت کنند. بسته به اندازه و تمرکز سازمان (خصوصی یا دولتی) آن ها می توانند در گفت و گو با سایر رهبران ارشد و هیئت مدیره یا بررسی اسناد رسمی مانند صورت های مالی، این محرک ها را جذب کنند.

با کمال تعجب ، این گامی است که اغلب توسط CIO ها و دیگر رهبران فناوری اطلاعات کنار گذاشته می شود، زیرا آن ها فکر می کنند اصول کسب و کار بسیار واضح است و نیازی به بیان آنها نیست. با این حال ، برای CIO ها بسیار مهم است که عوامل محرکه تجاری را بیان کنند زیرا اصول فن آوری به آن ها بستگی دارد.

به عنوان مثال ، محرک های تجاری یک سازمان دولتی ممکن است در بالاترین سطح «کسب درآمد و افزایش ارزش برای سهامداران» باشد. اما ممکن است استراتژی یک تجارت خاص با «گسترش جهانی از طریق خرید» ادامه یابد. این استراتژی فناوری را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می دهد زیرا رهبران فناوری اطلاعات را مطلع می سازد که آن ها باید بر روی ادغام موثر و انتخاب فناوری هایی که در سطح جهان کار می کنند، نه فقط در یک جغرافیای خاص، تمرکز کنند.

سایر محرک های تجاری ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • بهبود سودآوری با کاهش هزینه ها
  • درآمدزایی با جذب مشتری جدید
  • تمرکز بر صلاحیت های اصلی با واگذاری مناطق مجاور
  • افزایش درآمد از طریق بهبود بهره وری کارکنان
  • بهبود چابکی با استفاده از اتوماسیون های مدیریت آنلاین کسب و کار

هنگامی که CIO ها و گروه هایشان محرک های تجاری را بیان کردند، تأیید خرید از بقیه رهبران کسب و کار حائز اهمیت است. باز هم به نظر می رسد این یک گام آشکار است، اما وقتی صحبت از بیان منطق انتخاب فناوری و توسعه موفقیت آمیز یک استراتژی فناوری می شود، این مرحله بسیار مهم است.

مرحله 3: اصول فن آوری را انتخاب کنید

اصول فناوری

به محض مستند کردن مشاغل گوناگون، تیم فناوری می تواند بیان اصول فن آوری را آغاز کند. برخی از نکات کلیدی در انتخاب اصول فناوری عبارتند از:

  • فعال کردن محرک های تجاری(که در مرحله قبل بیان شده است)
  • خاص بودن تا حد ممکن
  • مستقل بودن فناوری
  • شامل تمام تکنولوژی های استراتژیک

هم محرک های تجاری و هم اصول فن آوری باید هر یک در اسلایدی مجزا قرار بگیرند ؛ یک CIO ممکن است تصمیم بگیرد که بسته به مخاطب، نکات منفردی را برای توضیح هر اصل فناوری ارائه کند.

مرحله چهارم: استراتژی، ساختار و نقشه راه را به کار ببرید

هدف در این مرحله تکمیل اصول فن آوری با توسعه ای معمارگونه است که نشان می دهد چگونه فناوری های انتخاب شده در کنار هم قرار می گیرند و برخی از جزئیات استراتژی از جمله مفاهیم پایین دست را به کار می گیرند.

استراتژی ، معماری و نقشه راه بسته به سطح جزئیاتی که تیم های اجرایی و فناوری به آن نیاز دارند ، ممکن است به جزئیات عمیق تری از اصول محرکه کسب و کار و فناوری نیاز داشته باشند. تصمیم گیری درباره ابزارهای خاص فروشنده ها باید نتیجه ارزیابی CIO باشد که شامل معیارهای خاص انتخاب می شود. این معیارهای انتخاب اصلاحی بر اصول فناوری هستند.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *