شاخص-کلیدی-عملکرد

kpi و نقش آن در کسب و کارها

شاخص های کلیدی عملکرد چگونه به رشد کسب و کارها می کنند؟

KPI مخفف Key performance indicators و به معنای «شاخص های کلیدی عملکرد» است و به مجموعه ای از معیارها گفته می شود که برای اندازه گیری عملکرد کلی بلند مدت یک شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. KPI ها به تعیین دستاوردهای استراتژیک، مالی و عملیاتی شرکت کمک می کنند. در این مقاله درباره انواع KPI صحبت می کنیم و  چند شاخص کلیدی عملکرد که ممکن است به کسب و کار شما کمک کند پیشنهاد خواهیم کرد.

انواع شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)

انواع-شاخص-کلیدی-عملکرد

بسته به معیارهای عملکرد، KPI بین شرکت ها و صنایع متفاوت است. شاخص های اصلی عملکرد مرتبط با منابع مالی معمولاً بر درآمد و حاشیه سود تمرکز می کنند. سود خالص، آزمایش شده ترین و واقعی ترین اندازه گیری های مبتنی بر سود است و عبارت از میزان درآمدی است که پس از محاسبه تمام هزینه های شرکت، مالیات و پرداخت سود برای مدت مشابه، سود یک دوره معین را نشان می دهد.

سود خالص باید به درصدی از درآمد تبدیل شود تا در تحلیل مقایسه ای مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر حاشیه سود خالص استاندارد برای یک صنعت معین 50٪ باشد، یک تجارت جدید در آن فضا می داند که بری رقابت، باید در جهت برآورده کردن یا شکست دادن این رقم تلاش کند. حاشیه سود ناخالص که پس از محاسبه هزینه های مرتبط با تولید کالاهای فروش، درآمد را اندازه گیری می کند، یکی دیگر از KPI های مبتنی بر سود است.

KPI مالی بیشتر بر روی نقدینگی متمرکز است و می تواند با تقسیم دارایی های جاری یک شرکت بر بدهی های جاری آن محاسبه شود. یک شرکت موفق از نظر مالی معمولاً پول کافی برای انجام تعهدات مالی خود برای دوره 12 ماهه فعلی را در اختیار دارد. با این حال ، صنایع مختلف به مقادیر مختلفی از بودجه بدهی متکی هستند ، بنابراین یک شرکت فقط باید نسبت فعلی خود را با سایر مشاغل داخل همان صنعت مقایسه کند تا بداند که جریان نقدینگی در بین سایر رقبا چگونه است.

برای کمک به این فرآیند، لیستی از 4 شاخص کلیدی عملکرد را جمع آوری کرده ایم که باید مرتباً آنها را کنترل کنید. خواه 24 مشتری داشته باشید یا 2400 مشتری.

 امتیاز خالص تبلیغ کننده

مشتریان شما در مورد محصول شما یا خدماتی که ارائه می دهید چه حسی دارند؟ چقدر احتمال دارد شما را به دیگران پیشنهاد کنند؟ تعداد مشتریانی که احتمالاً وفادار می مانند و شرکت شما را به دیگران معرفی می کنند و همچنین تعداد کسانی که احتمال لغو خدمات یا ارسال نظر منفی را دارند چقدر است؟ پاسخ این سوالات باید به صورت دقیق بررسی شود. در این زمینه، شیوه های مدیریت آنلاین کسب و کار به خوبی شما را در یافتن پاسخ یاری خواهد کرد.

درآمد ماهانه دوره ای

شاخص-اصلی-عملکرد

اگر در یک تجارت با درآمد دوره ای هستید، ضروری است که از درآمد ماهانه خود گزارش دقیق داشته باشید. این آمار کلیدی توسط بسیاری از خدمات مبتنی بر اشتراک استفاده شده است اما می تواند در سایر مدل های تجاری نیز اعمال شود. اگرچه این یک معیار نسبتاً سرراست است که به شما امکان می دهد درآمد را پیش بینی کنید، اما همچنین می تواند برای کمک به شما در درک رشد و یا رشد اقتصادی آنالیز شود.

پیش بینی قراردادهای 90 روز آینده

برای پیش بینی دقیق درآمد جدید، باید درک درستی از مشتری احتمالی خود و زمان پیش بینی بسته شدن معاملات داشته باشید. بخشی از حفظ پیش بینی دقیق، اختصاص احتمال بسته شدن معاملات است که اکثر  CRM ها این قابلیت را دارند و به شما امکان می دهند تا عدد مورد نظر را بدست آورید.

رشد درآمد در مقابل نرخ رشد هزینه

هنگام اندازه گیری رشد یک شرکت، درآمد یک شاخص آشکار برای موفقیت است ، اما در نهایت باید آن را در یک بازه زمانی مناسب اندازه گیری کرد. به عنوان یک قاعده کلی ، همیشه توصیه می شود که رشد درآمد به ترتیب با سه ماهه قبلی و همچنین مدت مشابه سال قبل مقایسه شود.

هنگام در نظر گرفتن سودآوری، رشد درآمد را نمی توان در خلا در نظر گرفت. همچنین باید در همان دوره ها با نرخ رشد هزینه مقایسه شود. این اعداد نشان می دهند که شما برای تلاش در جهت توسعه تجارت بیش از حد هزینه می کنید یا بودجه بیشتری دارید.

اگرچه این پیشنهادها به هیچ وجه کاوش جامع KPI نیست، اما نقطه شروع خوبی برای کارآفرینانی است که خود را در دریاچه ی داده ها غرق می کنند. اگر می توانید هر ماه چند ساعت را به تجزیه و تحلیل این ارقام اختصاص دهید تا موفقیت شما روز افزون شود. استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد کارپول به شما در محاسبه سریع تر امور مالی برای آنالیز KPIها کمک خواهد کرد.

در صورت علاقه می توانید در وبسایت ما راجع به حضور غیاب آنلاین و دستگاه حضور غیاب مطالعه کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *