پیشرفت در محل کار

۴ توصیه برای پیشرفت در محل کار

۴ توصیه برای پیشرفت در محل کار

اگر مدتی از فضای کار فاصله داشتید یا تازه به شرکتی پیوسته اید که در آنجا یک تازه کار هستید ، این می تواند برای شما موقعیت دشواری باشد. خوشبختانه بسیاری از شرکت های امروز، به شما در یافتن پشتیبانی ، برقراری ارتباط و یادگیری تکنیک های لازم کمک می کنند. اما معمولاً رسیدن به رده های بالاتر بیش از این زمان می برد.

در اینجا ۴ نکته برای کمک به پیشرفت شما بیان خواهد شد.

برند شخصی خود را بسازید

ساخت برند شخصی

به نظر می رسد این مفهوم مناسب بازاریابی یک محصول پر زرق و برق باشد. اما ساختن یک نام تجاری شخصی به منزله روشی که با آن مهارت ها ، شخصیت و تجربه خودتان را ارتقا می دهید ، می تواند به شما کمک کند که در برابر همکاران برجسته شوید. همیشه شناخت همکاران از شما و کاری که انجام می دهید بسیار مهم است. باید با افرادی که به آنها علاقه دارید آشنا شوید و ماهی یک بار با شخص دیگری در شرکت خود برای صرف قهوه ملاقات کنید و علاقه واقعی خود به کاری که آن ا انجام می دهند را ابراز کنید.

ظاهر نیز می تواند تاثیر گذار باشد. اگر کارمندان ارشد لباس رسمی تری دارند، پیروی از آن ها می تواند باعث شود دیگران شما را در نقشی مشابه تصور کنند.

دنیای امروز دنیای مدیریت آنلاین کسب و کار است؛ پس به پروفایل های آنلاین خود توجه کنید. خصوصا در به روزرسانی اکانت لینکدین مهارت داشته باشید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات شخصی شما به روز است. اگر کاربر فعال شبکه های اجتماعی هستید، درمورد اینکه چه چیزی در صفحه تان پست می کنید و به تاثیری که ممکن است بر کارفرما بگذارد، آگاه باشید. همچنین بهتر است تنظیمات حریم خصوصی خود را برای آنچه کارفرمایان فعلی یا آینده می بینند بررسی کنید.

شبکه ای طبیعی از روابط خلق کنید

به جای اینکه به این توصیه به عنوان یک کار اجباری نگاه کنید، هر دقیقه از کارهای روزمره خود را به عنوان شبکه ای غیررسمی در نظر بگیرید. این عمل می تواند با تمرین به طبیعت ثانویه شما تبدیل شود. مکالمه ها را در صف ناهار آغاز کنید. گپ زدن با همکاران هنگام نوشیدن چای ایده خوبی است. در هنگام نوشیدن چای با کسانی که در بخش های مختلف هستند صحبت کنید. شما هرگز نمی دانید که با چه کسی صحبت خواهید کرد یا مکالمه به کجا منتهی می شود. همیشه آماده باشید تا طی بیست تا سی ثانیه در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید به خوبی توضیح دهید.

کار گروهی را یاد بگیرید

کار گروهی

سعی کنید بیشترین منافع تجاری را برای کارفرمای خود داشته باشید. به عنوان مثال ، داوطلب شوید که در یک پروژه بزرگ کمک کنید یا وظیفه ای را که دیگران از آن اجتناب کرده اند بر عهده بگیرید. اگر در کار اشتباهی از شما سر زد، مسئولیت آن را بر عهده گرفته و نشان دهید که چگونه آن را برطرف می کنید. این نشان دهنده ابتکار عمل و همچنین قابل اعتماد بودن شماست.

یک راهنما (Mentor) پیدا کنید

یک راهنما می تواند مهارت های جدید و ارزشمندی را به شما بیاموزد، اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، به شما تجربه هایش را منتقل کرده و درهایی را باز کند که حتی نمی دانستید وجود داشته اند. معمولاً آن ها در شرکت شما مستقر خواهند شد و شبکه بزرگی از کارکنان را می شناسند که شما می توانید از آن ها بهره ببرید.

ممکن است متوجه شوید که یک راهنما از قبل در محل کار شما وجود دارد. در غیر اینصورت ابتدا از سیستم مدیریت منابع انسانی خود بپرسید شاید آن ها بتوانند به شما کمک کنند.

گزینه دیگر این است که همکار مورد تحسین خود را پیدا کنید و از او بخواهید که به شما مشاوره دهد. این می تواند برای هر دو طرف بسیار خوب باشد و اغلب راهی آسان و رو به جلو است. اگر این امکان هم وجود ندارد در اینترنت به جست و جو بپردازید. همیشه درباره هر شخصی که برای شما الگو می شود به طور کامل تحقیق کرده و خصوصیاتش را بررسی کنید.

بعد از اینکه به شخص مورد نظر رسیدید، ارزیابی کنید که آیا آن ها برای شما مناسب هستند یا خیر. تحلیل کنید که آیا تجربه آن ها با زمینه تجاری مورد علاقه شما مطابقت دارد یا خیر.  سعی کنید اهداف مشخصی تعیین کنید و  با درخواست بازخورد سازنده، پیشرفت خود را به طور مستمر ارزیابی نمایید. این رویکرد می تواند گامی موثر برای شروع راه موفقیت شما باشد.

در صورت علاقه می تواند دربارهسیستم حضور غیاب آنلاین کارسو اطلاعات بیشتری کسب کنید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *