استراتژی های b2b

4 استراتژی B2B برای تجارت الکترونیک

سرعت رشد تجارت الکترونیکی B2B در چند سال گذشته غیرقابل انکار است. با این حال ، در کنار رشد سریع آن ، رقابت شدیدتری بین فعالان صنعت وجود دارد. همه می خواهند پیش قدم شوند و یک روش اثبات شده برای این کار، سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی است. اگر شغل شما به نوعی مدیریت کسب و کار B2B است و برای رشد خود به دنبال ایده های بازاریابی موثر می گردید، این مقاله برای شما مناسب است. امروز  ما 4 استراتژی بازاریابی را به شما معرفی می کنیم که برای شرکت های تجارت الکترونیکی B2B بهترین نتیجه را دارد:

1. محتوا و بازاریابی درون گرا:

استخدام یک تیم سئوی خوب یکی از دغدغه های چند سال اخیر سیستم مدیریت منابع انسانی است. چرا که سرمایه گذاری در بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) یکی از اساسی ترین و در عین حال موثرترین استراتژی های بازاریابی است که شرکت های تجارت الکترونیکی B2B می توانند از آن استفاده کنند. این استراتژی می تواند به وب سایت شما کمک کند تا برای برخی از کلمات کلیدی در موتورهای جست و جو، به ویژه در گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. موتورهای جست و جو دروازه هدایت مشتریان به سوی محصولات شما هستند.

در اینجا چند نمونه از این استراتژی بازاریابی آورده شده است:

بلاگ ها: پست های وبلاگ یک شکل عالی از محتوا است که می تواند شهرت نام تجاری شما را افزایش دهد و رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

 محتوای برتر: برخی از نمونه های محتوای برتر شامل پادکست ، وبینار و سخنرانی است. محتوای برتر از بهترین ابزارهای بازاریابی ورودی در نظر گرفته می شود. همچنین می تواند به افزایش اقتدار و اعتبار وب سایت شما کمک کند.

 ارتقا محتوا: احیای پست وبلاگ موجود به تلاش کمتری نیاز دارد. این شرط می تواند ابزاری عالی برای کسب رتبه بالاتر SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) باشد ، به شرطی که آن را با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر یا لینک های مرتبط و با کیفیت بالا بهینه سازی کنید.

2. گزارش ها و ویدئوهای Testimonials:

Testimonial ها یا تبلیغات گواه، تأثیر بسزایی در تصمیم خرید مشتریان در فضای تجارت الکترونیکی B2B دارند. این محتوا به منزله یک اثبات اجتماعی نشان می دهد که آیا یک محصول ارزش خرید دارد یا نه.

در بسیاری از موارد ، کالاهایی با نظرات مثبت بیشتر توسط مشتریان ترجیح داده می شوند زیرا این تنها روش بررسی محصول است. مشتریان حتی در خرید کالاهای گران قیمت یا کالاهای عمده ، درمورد Testimonialها بسیار حساس هستند.

برای اعمال این استراتژی در تجارت الکترونیکی B2B خود ، می توانید این چک لیست را دنبال کنید:

  • وب سایت خود را بهینه کنید تا Testimonialها به راحتی دیده شود.
  • از رویکرد مشتری محوری استفاده کنید و در برخورد با نگرانی های مشتری پیش قدم باشید.
  • مشتریان را تشویق کنید تا پس از خرید ، نظر یا احساس رضایت خود را ثبت کنند.
  • با تأثیرگذاران در صنعت خود تماس بگیرید و از آنها برای اثبات اعتبار اجتماعی کمک بگیرید.

همچنین ایده خوبی است که در چندین کانال ارتباطی، سرمایه گذاری کنید تا بتوانید نگرانی های آنها را به راحتی بشنوید و به آنها پاسخ دهید. این کار را می توانید با داشتن گزینه چت زنده در وب سایت خود یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر و فیس بوک انجام دهید.

تجارت الکرونیک b2b

3. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از استراتژی های بازاریابی محتوا است که کاملاً در تجارت الکترونیکی B2B قابل استفاده است. طبق تحقیقات مختلف، شما با بازاریابی از طریق ایمیل از ROI بالاتری نسبت به سایر استراتژی ها برخوردار هستید. علاوه بر این ، بازاریابی از طریق ایمیل همچنین می تواند به عنوان یک شکل مستقیم و شخصی از ارتباط با مشتریان باشد. بسیاری از آن ها وقتی برایشان نامه الکترونیکی خوش آمدگویی می فرستید یا در موارد خاص از آنها استقبال می کنید ، احساس ارزش زیادی می کنند. همچنین می توانید کمپین های بازاریابی را برای یادآوری مواردی که به سبد خرید خود اضافه کرده اند اما هنوز خریداری نکرده اند، شروع کنید.

4. برنامه های وفاداری

 برنامه وفاداری نوعی از استراتژی بازاریابی است که به طور گسترده و موثر در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این امر می تواند در مورد شرکت های تجارت الکترونیکی B2B نیز وجود داشته باشد. بیشتر اوقات ، بسیاری از خریداران B2B می خواهند یک همکاری طولانی مدت ایجاد کنند که یک راه موثر برای ایجاد آن، ارائه برنامه وفاداری با ارزش مادام العمر است.

با این حال ، مهم است که اطمینان حاصل کنید برنامه وفاداری شما کاملا حساب شده باشد. به یاد داشته باشید ، این یک پیشنهاد طولانی مدت است و تغییر مکرر انگیزه ها برای شهرت شما خوب نخواهد بود.

در این جا چند نمونه از برنامه های وفاداری که می توانید ارائه دهید توضیح داده شده است:

 برنامه های ارجاع: به مشتریانی که مشتریان جدیدی را معرفی می کنند، پاداش یا تخفیف ارائه دهید.

 برنامه های طرف سوم و فروش دوباره: نوعی از برنامه وفاداری است که در جهت ایجاد یک شبکه توزیع قوی و افزایش آگاهی از برند عمل می کند.

 برنامه های تشویقی: برنامه تشویقی را می توان به مشتریان تکراری ارائه داد. این برنامه می تواند آن ها را ترغیب کند که بیشتر هزینه کنند تا در رده ای بالاتر با مزایای بیشتر قرار بگیرند. مثلا کسی که سه بار خرید کند در خرید بعدی خود 5% تخفیف می گیرد و اگر 7 بار خرید کند در خرید بعدی 10% تخفیف می گیرد.

اگر سوال می کنید که آیا سرمایه گذاری در کمپین های بازاریابی B2B برای تجارت الکترونیکی ارزش دارد یا خیر، پاسخ، مثبت است. این سرمایه گذاری یک عامل کلیدی در اطمینان از رونق کسب و کار شماست. با این حال، با وجود بسیاری از استراتژی های قابل استفاده، مهم است که شما استراتژی های بازاریابی خود را ساده کنید تا بتوانید از فرصت های خود به بهترین شکل استفاده کنید.

در صورت علاقه می توانید درباره نرم افزار حقوق و دستمزد مطالعه کنید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *