چگونه رزومه کاری خوب بنویسیم

چگونه یک رزومه کاری بنویسیم؟

چگونه یک رزومه کاری بنویسیم؟

به طور کلی رزومه شما، باید شامل اطلاعات تماس، تجربیات کاری و تحصیلات شما باشد. به یاد داشته باشید که رزومه برای برجسته کردن سریع دلایلی است که ثابت می کند شما برای کار مناسب هستید. این به معنای جزئیات هر وظیفه شغلی است که شما انجام داده اید. به جای نوشتن مسئولیت های روزمره خود از مشاغل گذشته ، لیست مشاغل را مطالعه کنید و سعی کنید برای هر یک از نیازهای ذکر شده پاسخی بیابید. این احتمالاً باعث جلب توجه یک استخدام کننده می شود که ممکن است فقط چند ثانیه به رزومه شما نگاه کند.

در مقالات گذشته درباره اینکه چگونه نیروهای بهتری استخدام کنیم صحبت کردیم. در این مقاله توضیح خواهیم داد که به عنوان یک کارجو باید چه بخش هایی را در رزومه خود بگنجانید و چگونه آنها را متناسب با شغل مورد نظر خود تنظیم کنید تا در نگاه مدیریت منابع انسانی شرکت ها برجسته تر شوید.

اطلاعات تماس

بالای صفحه رزومه شما باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن
  • محل زندگی (استان، شهر، کد پستی)
  • آدرس ایمیل
  • URL لینکدین

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما متقاضیان کار در بعضی از مواقع در این بخش اطلاعات مهم را فراموش می کنند. همه چیز را دوبار بررسی کنید و امکان تماس با کارمندان برای مصاحبه شغلی را تا حد ممکن آسان کنید.

شاید یکی از ویژگی های یک مدیر موفق این باشد که بررسی را ابتدا از متقاضیان محلی شروع کند. اگر در حال نقل مکان از منطقه ای هستید ، هم مکان فعلی و هم مکان آینده خود را ذکر کنید.

از یک آدرس ایمیل حرفه ای استفاده کنید. یک آدرس ایمیل با نام شما ایده آل است. بهتر است برای جستجوی کار خود یک حساب Gmail رایگان ایجاد کنید.

اگر یک استخدام کننده مجذوب شما شود ، به دنبال پروفایل آنلاین شما خواهد بود. همه افراد جویای کار باید یک اکانت لینکدین قوی بسازند و URL آن را در رزومه خود قرار دهند. این کار شما شرایط را برای استخدام کننده کمی راحت تر می کند و به او کمک می کند ادعاهای رزومه شما را بررسی کند.

تجربه های کاری

تجربه-کاری-در-رزومه

قسمت تجربه کاری قلب رزومه شماست. این بخش را با یک عنوان واضح و روشن مانند تجربه کار ، تجربه شغلی یا سابقه اشتغال متفاوت کنید. این به استخدام کنندگان کمک می کند تا از طریق رزومه شما راهنمایی شوند.

در عنوان اصلی ، هر شغل را با ترتیب معکوس فهرست کنید. هر شغل باید زیر عنوان خاص خود را داشته باشد که شامل اطلاعات زیر است:

  • شرکت
  • محل کار
  • عنوان شغلی شما
  • تاریخ شروع و پایان

مثلا:

شرکت کارسو ، ​​تهران ، مدیر روابط عمومی (تیر ۱۳۹۸- امروز)

اولین چیزهایی که یک استخدام کننده در رزومه شما جستجو می کند ، عناوین شغلی است که نگه داشته اید و کالیبره شرکت هایی که با آنها کار کرده اید. این قالب،یافتن این اطلاعات را برای آنها آسان می کند.

در زیرعنوان هر موقعیت ، مسئولیت ها و نتایج قابل اندازه گیری را در نظر بگیرید که مربوط به شغل مورد نظر شما باشد. به یاد داشته باشید ، شما نیازی به درج هر وظیفه ای که بخشی از کار روزمره شما بود ، ندارید. از فضای موجود خود برای تأکید بر مهارت ها و تجربیاتی که در شرح کار درخواست شده استفاده کنید.

تحصیلات

اگر چند سال به کاری مشغول باشید ، می توانید قسمت آموزش رزومه خود را در پایین رزومه به حداقل برسانید. تا زمانی که در شغلی که تأکید بیشتری بر آموزش و پرورش (مانند دانشگاه ، قانون یا پزشکی) می کند ، اقدام نکنید ، بیشتر جویندگان کار می توانند تنها با ارائه اطلاعات زیر در رزومه خود از این کار استفاده کنند:

  • نام موسسه
  • درجه
  • مکان مدرسه
  • سال های آموزش

اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید ، بخش تحصیلات شما بالاتر از تجربه کاری شما است و جزئیات بیشتری را شامل می شود. مهارت های توسعه یافته در مدرسه مهارتهای واقعی هستند که در دنیای حرفه ای دارای ارزش اند. مقاطع تحصیلی اخیر می تواند شامل دروس مربوطه ، انجمن ها ، سازمان ها و کلاس های فوق برنامه باشد.

مهارت ها

مهارت-های-کاری-در-رزومه

بهترین راه برای شناسایی مهارت های مهم برای رتبه بندی و الگوریتم های جستجو ، این است که توجه کنید کدام مهارت ها در شرح وظایف برجسته تر هستند. تطبیق این مهارت ها در رزومه ، در صورت لزوم ، احتمال انتخاب شما برای مصاحبه را افزایش می دهد.

مهارتهای سخت باید در کل رزومه شما مورد استفاده قرار گیرد. گنجاندن بخش مهارت در رزومه شما الزامی نیست ، اما می تواند به شما کمک کند. همچنین یک بخش اختصاصی مهارت، رزومه شما را برای کارمندان استخدام کننده ، قابل تصور تر می کند.

اگر از بخش مهارت استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که به سادگی قرار دادن مهارت ها و کلمات کلیدی کافی نیست. در کل رزومه خود زمینه ای برای این مهارت ها اضافه کنید تا استخدام کنندگان به شما ایمان بیاورند. این شامل مواردی مانند پروژه هایی که در آن از مهارت هایتان استفاده کرده اید ، تعداد سال های تجربه برای یک مهارت خاص یا سطحی که در آن مهارت تخصص دارید می شود.

در صورت علاقه می توانید در بخش مقالات ما درباره حضور غیاب آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *